Ny stad

Nu när jag har flyttat till en ny stad och bott här några veckor har jag upplevt och set tre saker som jag vill uppmärksamma.

1. Jag har sett en ung man, men flickvän och hund, iklädd endast lila morgonrock och cigarett. Och jag undrar lite vart välden är påväg. Varför har en man på sig en lila morgonrock i kortmodell på sig?

2. Det finns många funktioner med en slöja. Man kan sätt mobilen mellan slöjan och hörat och därmed slippa nackspärr som direkt följd av den klassiska hålla-telefonen-mot-axeln.

3. Telefonförsäljare och tv- och radioavgiften är utsända av djävulen själv.

Helt plötsligt blev jag vuxen.

Kommentera

