Jobb

Ja, vad händer? Jo då mamma jag har kommit upp och jag ska försöka fixa lite inlägg lite oftare.

Jag jobbar som vanligt, jätte mycket, och det är jätte roligt. Idag var det bondens egen marknad och då står vi på torget i Mariefred. Det innebär att det är småföretagare som sysslar med mathantverk. Dessutom måste det man gör vara närproducerat, så det betyder att du inte kan köpa en skånsk gurka till exempel. 

Just idag fick jag med mig romansalla, mangold, rödlök, chorizo, bratwurst, prinskorv, potatis och rödbetor. Så nu vankas det mat, pyttipanna förstås med potatis, lök, morot, prinskorv och chorizo. Och självklart ägg från mamses. MUMS!

En reaktion på ”Jobb

Kommentera

