Macarons

Här har ni ett supertrevligt klipp om hur man gör macarons. Har provat två gånger. Första gången helt från början (gick skitdåligt) och andra gången provad jag panduros macaronmix.

Jag är i grunden väldigt emot mixer men tänkte såhär: jag kan inte säga att det är dåligt förrän jag har provat. Och prova gjorde jag. Det gick ganska bra och de blev rätt fina men jag har ju faktiskt ingen aning om vad de innehöll. Visst, jag kan läsa innehållsförteckning men tjusningen med att göra allt själv eller köpa produkter som man vet är av hög kvalitet och inte så processerade gör att det blir lite godare. Sen finns det ju självklart undantag så som hushållsfärg och annat pynt, men man förstår ju själv att det kan innehålla nåt konstgjort när bakverket/kakan är chock-rosa.

Hur som helst så blev jag lite sugen på att prova att göra macarons och har faktiskt lite mandelmjöl hemma så imorgon ska jag ta tjuren vid hornen så att säga.

Kommentera

