Vart kommer allt bajs ifrån?!

När man tillslut sitter still en stund för sig själv. Man andas ut. Och så vandrar tankarna iväg.

Man kan ju tänka sig att som trött förälder så går tankarna till varmare länder, god mat och långa sovmornar. Ni har nog rätt i många fall men i ärlighetens namn så går tankarna oftast iväg åt andra håll. Hur många blöjor byter jag varje dag? Hur många timmar sov jag inatt? Eller hur många timmar sov jag inte inatt? Hur mycket bajsar en bebis varje dag? Vad ska jag göra den dagen jag inte måste gå upp supertidigt och byta blöja? Ja, eller varför inte: om man som jag köper mycket ekologisk mat så kan man på morgonen när man häller upp sin vaniljyoughurt undra om även pakten är ekologiska. Förhoppningsvis så är det åtminstone returpapper de använder. Som ni hör är det många djupa tankar. Not. 

Det finns många fördelar med att ha barn. Det är det mest fantastiska du kan vara med om.Bild

Kommentera

