Ett erkännande

Jag måste säga mitt.

Det är i min värld inte smått skrämmande utan faktiskt extremt skrämmande att främlingsfientliga partier får plats i EU-parlamentet. Man får väl antagligen tycka vad man vill men har man bara otrevliga och obegåvade saker att säga, ja, då kan man ju faktiskt vara tyst och hålla det till sig själv. Jag tror att det är viktigt att vi redan nu sätter ner foten och på ett respektingivande och sansat sätt säger: nej, det är inte okej. Rätt som det är så kommer det inte vara okej att älska den man älskar eller bo där man bor. Så, ni får väl ursäkta mig om jag trampar på tårna på de som röstar på SD och liknande partier men för fan nu får ni väl ta och skräpa er. Jag vill då inte att mitt barn ska behöva leva i en värld där någon är mindre värd eller där det är mer kaos än idag. 

En reaktion på ”Ett erkännande

Kommentera

