Semester

Nu är jag Knut inne på semesterdag 2. Och det är varmt. Vädret kom som ett brev på posten. Men jag tror inte att Knut hade varit ledsen för lite regn, han älskar ju att hoppa i vattenpölar.

Dagens uppdrag var att städa Knuts rum och leka i sandlådan. Vi utförde båda med bravur. Men jag skulle verkligen behöva måla om, fixa skåpet och möblera om i rummet. Men semestern är inte över än!

Åh så roligt!

Eller faktiskt inte… Idag är vi hemma jag och Knut då han har feber, igen. Han får ju inte mycket feber men blir lätt väldigt hängig och ledsen. Men i uppgångarna som man får av lite socker i svartvinbärssaften och goheten av de absolut bästa falukorvsbitarna från Onsberga gård så orkar han leka stillsamma lekar. Degens lek är plocka nappar och lägga i hinken. Knut tycker detta är fantastiskt angenäm lek då han har alla sina skatter på en och samma plats.

Ännu en stillsam aktivitet är att titta på film. Just nu tränar på att säga Haaarry. Vi tittar på första Harry Potter, vi ger oss inte på de tyngre grejerna förrän han är lite äldre, typ aldrig. Anledningen till det? Ingen förtjänar att se varken Sirius eller Dumbledor dö. Och ja, jag känner mig ganska säker på att det inte är någon spoiler längre. Hur som helst så gillar ju Knut tåg och Hogwarts Expressen är ju ett exeptionellt exemplar av tåg.

Men åter till rubriken. Det är ju inte så himla kul att vara hemma med sjukligt barn men däremot är det mysigt nästan hela tiden. Man har lite extra tid för gos och det är inte så brått att komma iväg och leka med något. Dessutom delar han med sig av napparna, vem smälter inte för det liksom?

Segheten

Idag var jag och mamma och tittade på ett torp Filip var och kikade på i söndags. Det var fantastiskt. Och det kändes som att gå sådär segt som att gå i sirap för att det kändes inte riktigt som att det var på riktigt. Hjärtat klappade lite extra och jag hoppas verkligen att vi ska kunna få det att bli vårt hem. Men det är ju en del tills vi är där, så vi får se.

I övrigt så har jag en sådan sommarlovskänsla. Man kan gå barfota utan att frysa och Knut bara kastar sig ut utan strumpor och skor när vi kommer hem till mamma och pappa. Han älskar att vara hos ”mommo”.

Personaldag

Idag har vi roat oss kungligt! En dag med fika, funderingar och fint sällskap.

Vi åt lunch på slottspaviljongen, åkte båt, fikade på Taxinge slott och åkte tåg. Mariefred är en fantastisk liten stad som man kan använda som utgångspunkt för sommarens utflykter.

#mariefred #ångbåtenmaja #annashembageri

Varma kvällar

Är det inte fantastiskt att det är så varmt på kvällen nu? Ja, jag tycker det är skönt för då behöver man inte ta på sig någon tröja när man åker hem efter träningen. Det som blir lite tokigt är att Knut tycker att det för varmt, så han sover dåligt.

Igår så var jag hemma med Knut då han hade feber. Inte kan man göra så mycket då utan att sitta i soffan, gosa och hoppas på att det går över. När gossen sedan sov en stund så passade jag på att brodera lite.

Och nu så har jag tränat, duschat och tänkte sitta och ta det lite lugnt så bestämmer sig Knut för att ha skrikfest. Yey. Not. Men hur som så gick jag på ett cirkelgympass. Det var sjukt jobbigt. För att jag ska vara säker på att göra alla övningar rätt så brukar jag ta rygg på den som ser mest rutinerad och vältränad ut. De brukar veta vad de pysslar med. Finns det ingen som ser ut som att de kan allt så tar jag den som ser snällast ut.

#villintesova #träning #cirkelgym #broderi #korsstygn

Tisdag

Här hemma har vi en liten febrig kille. Men som en optimistisk mamma (som önskade att den slitna blicken endast berodde på trötthet) så åkte vi en snabbis till Öppna Hjärtat i Eskilstuna. Resultat: kavatsandaler för 25 kronor. Och Knut, han satt still i vagnen de hela 5 minutrarna det tar att med effektiv och rutinerad blick att sondera terrängen. Vi kan ju nöja oss med att säga att det vanligtvis inte händer, någonsin. Jag behövde inte ens muta med en bil för att få titta på det jag ville. Stackarn.

Jisses

Vilken dag! Vi vann årets fikaställe 2015 och det kändes fantastiskt! Här är lite bilder från dagen.

Vi hade turen att också få hänga med Solhaga-Sara och hennes man under dagen. Som vi åt! Vi åt frukost på Konditori Genuin, lunch på Pascal och fika på Kaffeverket. Helt enkelt en jättebra dag.

#whiteguide #annashembageri #åretsfikaställe2015

Vi hörs!

Helgen

I helgen så har jag jobbat, tränat och färgat håret. Fullt ös helt enkelt.

Cirkelgym-passet var rolig men jobbigt, extra bra var att jag kunde gå iväg när Knut sov lunch. Ibland, ganska ofta, får jag dåligt samvete över att jag inte hinner leka och vara med Knut så mycket som jag tänker att jag borde. Men snart är det semester och då kommer vi ha så kul!

Håret blev rosa igen precis som jag hade tänkt. Det är najs. Imorgon ska jag iväg på gala tillsammans med jobbet och då är det bästa att man i alla fall ser någorlunda okej ut.

Nu är det daga att dra sig till kojs så att den utmanande morgondagen inte blir alltför jobbig.